Selamat Datang Ke SK Pegoh Blogspot.Com

HEBAHAN

> Selamat Menyambut Maulidur Rasul
"Persefahaman Asas Perpaduan Ummah"
> 6 Februari 2012 -Cuti Sempena Maulidul Rasul.
> 13 Februari 2012 ,2.30 petang, Bilik Sains -Taklimat Profesional Guru-Guru SK Pegoh Kali ke-2.
>Agenda:
1. Celik Minda.
2. Taklimat Oleh Pn Norfaizah Ahmad,Guru Cemerlang SK Bukit Beringin Masjid Tanah, Melaka.
Tajuk- Pentaksiran Berasaskan Sekolah.






16 September 2009

Tak sempat salam raya























“Saya terkejut apabila mendapati kelima-lima jari anak saya itu hancur dan berlumuran darah,” kata ibu mangsa,Puan Siti Zainab Din, 52 tahun.

ALOR STAR: Ketika Aidilfitri bakal disambut hujung minggu ini, seorang remaja terpaksa merayakannya di hospital apabila kelima-lima jari tangan kirinya putus selepas terkena mercun bola ketika bermain mercun berkenaan di rumahnya di Kampung Teloi Tua, Sik, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, Muhd Luqman Abudin, 15, bermain mercun berkenaan seorang diri berhampiran rumahnya sebelum ia tiba-tiba meletup di tangannya.

“Kali pertama menyalakannya, mercun itu tidak meletup. Saya kutip semula dan ketika menyalakannya kembali, ia terus meletup sebelum saya sempat membalingnya,” katanya ketika ditemui di wad Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini, semalam.

Kejadian itu menyebabkan sebahagian tapak tangan dan lima jari tangan kiri pelajar tingkatan tiga Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Enggang, Sik itu hancur.



Sementara itu, ibu mangsa, Siti Zainab Din, 52, berkata ketika kejadian dia membasuh pakaian di rumahnya dan terkejut apabila melihat anaknya itu berlari sambil menangis di rumah mereka.

1 comment:

muhammad raihan said...

ini lagi maen mercun,apelah abang zaman sekarang degil.