Selamat Datang Ke SK Pegoh Blogspot.Com

HEBAHAN

> Selamat Menyambut Maulidur Rasul
"Persefahaman Asas Perpaduan Ummah"
> 6 Februari 2012 -Cuti Sempena Maulidul Rasul.
> 13 Februari 2012 ,2.30 petang, Bilik Sains -Taklimat Profesional Guru-Guru SK Pegoh Kali ke-2.
>Agenda:
1. Celik Minda.
2. Taklimat Oleh Pn Norfaizah Ahmad,Guru Cemerlang SK Bukit Beringin Masjid Tanah, Melaka.
Tajuk- Pentaksiran Berasaskan Sekolah.






26 August 2010

Bedilan mercun












MALANG... Nor Syafiqah hadapi risiko hilang penglihatan.

ALOR SETAR: “Saya terduduk apabila melihat darah tidak henti-henti keluar dari mata kanan anak, manakala bajunya habis basah dipenuhi darah,” kata Norasiah Md Saad, 47, ibu Nor Syafiqah Abd Halim, 10, yang parah mata kanan akibat terkena mercun roket dimain anak jiran di Taman Sri Abadi, Jalan Kuala Kedah, dekat sini, Isnin lalu.


Dalam kejadian kira-kira jam 8 malam itu, Nor Syafiqah berdiri di bawah pokok di depan rumahnya menunggu rakan dan jiran untuk ke surau berdekatan menunaikan solat Tarawih.

Norasiah berkata, pada masa sama, beberapa remaja lelaki yang juga anak jiran bermain mercun roket kira-kira tiga meter dari tempat anaknya berdiri.

“Saya difahamkan mercun itu dihalakan ke arah anak saya dan sebaik dinyalakan, ia terbang tepat ke mata kanannya sebelum meletup atas tanah,” katanya ketika ditemui di wad Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), di sini, semalam.

Nor Syafiqah yang meraung kesakitan kemudian dibawa jirannya masuk dalam rumah sebelum dibawa ke HSB oleh bapanya, Abd Halim Abdullah, 51. Difahamkan, remaja yang bermain mercun itu melarikan diri ketakutan.

Murid tahun empat Sekolah Kebangsaan Peremba, Jalan Kuala Kedah itu terpaksa menjalani pembedahan empat jam awal pagi kelmarin berikutan kecederaan pada mata hitamnya.
Malah, Nor Syafiqah, anak bongsu daripada lima beradik itu berdepan risiko hilang penglihatan mata kanan apabila penglihatannya kabur walaupun stabil.

Sementara itu, Abd Halim yang kecewa dengan kejadian itu membuat laporan di Ibu Pejabat Polis (IPD) Kota Setar, di sini, malam Isnin lalu.


“Saya kecewa dengan remaja itu yang sudah dinasihatkan tidak bermain mercun tetapi berdegil.

“Sehingga hari ini (semalam) tiada seorang pun datang melawat atau meminta maaf,” katanya.


No comments: