Selamat Datang Ke SK Pegoh Blogspot.Com

HEBAHAN

> Selamat Menyambut Maulidur Rasul
"Persefahaman Asas Perpaduan Ummah"
> 6 Februari 2012 -Cuti Sempena Maulidul Rasul.
> 13 Februari 2012 ,2.30 petang, Bilik Sains -Taklimat Profesional Guru-Guru SK Pegoh Kali ke-2.
>Agenda:
1. Celik Minda.
2. Taklimat Oleh Pn Norfaizah Ahmad,Guru Cemerlang SK Bukit Beringin Masjid Tanah, Melaka.
Tajuk- Pentaksiran Berasaskan Sekolah.






11 March 2009

STPM 2008-Maisya Pelajar Melayu Terbaik Melaka !














MAISYA Azila Ismaon menunjukkan slip keputusan cemerlang peperiksaan STPMnya di SMK Sultan Muhammad dengan memperoleh 5A di Batu Berendam Melaka.
Sumber: Utusan Malaysia.

MELAKA 10 Mac - Walaupun pernah kecewa gagal menyambung pelajaran di universiti, ia tidak menghalang Maisya Azila Ismaon, muncul satu-satunya pelajar Melayu di negeri ini yang cemerlang dalam Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) 2008.

Maisya Azila, 19, yang merupakan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) Sultan Muhammad, Batu Berendam di sini yang mendapat gred A dalam semua mata pelajaran iaitu Pengajian Am, Bahasa Arab, Syariah, Usuluddin dan Sejarah dengan Purata Nilai Gred Kumulatif (PNGK) 4.0 mata.

Pelajar yang bercita-cita menjadi pensyarah itu merupakan satu-satunya pelajar Melayu daripada 26 pelajar di 10 sekolah di negeri ini yang mendapat keputusan tersebut pada peperiksaan STPM tahun lalu.

Maisya Azila berkata, rahsia kejayaannya ialah memberi tumpuan sepenuhnya sewaktu guru mengajar di dalam kelas dan belajar berkumpulan.

"Saya tidak pernah jemu menghadirkan diri mengikuti kelas tambahan yang disediakan oleh guru di sekolah dan pulang ke rumah sehingga lewat petang semata-mata mahu membaiki kelemahan dalam mata pelajaran Sejarah.

Sementara itu, seorang pelajar cacat spastik dari SMK Tinggi Melaka, R. Kuganesh, 19, mendapat keputusan 3A 1B dengan PGNK 3.75 mata.

Pelajar yang mengalami kecacatan tangan dan kaki kanannya itu memperoleh A dalam mata pelajaran Perakaunan, Ekonomi dan Pengajian Perniagaan manakala B untuk Pengajian Am.

"Saya cacat sejak kecil namun ia tidak pernah menghalang saya meraih keputusan cemerlang dalam peperiksaan malah saya sering mendapat bantuan dari keluarga, rakan dan para guru," katanya.


No comments: