Selamat Datang Ke SK Pegoh Blogspot.Com

HEBAHAN

> Selamat Menyambut Maulidur Rasul
"Persefahaman Asas Perpaduan Ummah"
> 6 Februari 2012 -Cuti Sempena Maulidul Rasul.
> 13 Februari 2012 ,2.30 petang, Bilik Sains -Taklimat Profesional Guru-Guru SK Pegoh Kali ke-2.
>Agenda:
1. Celik Minda.
2. Taklimat Oleh Pn Norfaizah Ahmad,Guru Cemerlang SK Bukit Beringin Masjid Tanah, Melaka.
Tajuk- Pentaksiran Berasaskan Sekolah.






18 March 2009

Leka Jawab SMS,Nyawa Pun Habis !!


















ANGGOTA polis memeriksa motosikal dan mayat Norbasirah (gambar kecil) yang maut selepas terbabit dalam kemalangan dengan sebuah lori di Jalan Tambun Tulang, Arau semalam.(Sumber :KOSMO)
KANGAR – Akibat leka menjawab khidmat pesanan ringkas (SMS) ketika menunggang motosikal, seorang remaja perempuan maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh sebuah lori simen di Jalan Tambun Tulang dekat Belat Batu, Arau awal pagi semalam.
Ketua Polis Trafik Kangar, Cif Inspektor Roslan Mohamed berkata, mangsa, Norbasirah Ahmad Shukri, 18, ketika kejadian sedang menunggang dari arah Simpang Empat menuju Arau manakala lori terbabit datang dari arah Arau.
Menurutnya, mengikut keterangan pemandu treler terbabit, mangsa dipercayai sedang menjawab khidmat pesanan ringkas (SMS) ketika menunggang sehingga menyebabkan dia tidak sedar motosikalnya telah masuk ke arah bertentangan.
“Mangsa yang dikatakan dalam perjalanan pulang ke rumah kira-kira pukul 12.55 tengah malam itu telah masuk ke arah bertentangan dan merempuh treler yang membawa 60 tan simen itu secara berhadapan.
“Ekoran rempuhan kuat itu, mangsa patah pinggang dan motosikalnya remuk sama sekali manakala treler terbabit mengalami kerosakan kecil tetapi tidak boleh bergerak,” katanya.
Mangsa merupakan calon Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) yang dikatakan keluar bersama rakannya petang kelmarin untuk membuat gambar pasport. Dia begitu seronok mendapat tawaran PLKN selepas memperoleh keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

No comments: